fbpx

Gemiddeld  bij 212 beoordelingen

5 tips om je bak yoghurt te boosten!

Plantaardige zuivel is in een opmars. Het aanbod in de supermarkten wordt steeds groter en je merkt dat steeds meer mensen kiezen voor een plantaardige yoghurt variant. Als veganist zijnde is dat natuurlijk echt een uitkomst. Waar je voorheen alleen nog maar kon kiezen uit 2 of 3 varianten heb je nu een heel schap vol met allerlei verschillende smaken en soorten. Er zijn gezonde en de wat minder gezonde varianten. Yoghurt op basis van kokos, haver, amandelen of bijv soja. Een bordje yoghurt is een prima bron om extra eiwitten te nuttigen, maar yoghurt alleen is best saai vindt je niet? Daarom hebben wij 5 tips voor je die je bakje yoghurt nog lekkerder en voedzamer maken dan het al is!

Tip 1: Voeg Greenpowders toe aan je yoghurt

Als je plantaardig eet is het van belang dat je varieert en verschillende plantaardige eiwitbronnen combineert zodat je wel alle essentiële aminozuren binnen krijgt.

Een eetlepel Greenpowders aan je yoghurt toevoegen is een goed begin. Het zorgt ervoor dat het naast een lekkere vanille smaak ook nog is hoger in eiwitten wordt.

En omdat Greenpowders een blend bevat van verschillende plantaardige eiwitbronnen wordt je bordje yoghurt ook nog eens een bom van alle essentiële aminozuren die je nodig hebt.

Wil je er meer over weten dan kan je dat hier lezen.

Tip 2: Tover je bakje yoghurt in een kleurrijke smoothie bowl

Een smoothie bowl is een manier om snel en makkelijk veel gezonde ingrediënten binnen te krijgen.

Waarschijnlijk heb je al talloze variaties in allerlei kleuren en maten voorbij zien komen op Instagram. Smoothie bowls met mango, aardbei, ananas of andere exotische fruitsoorten. Maar wist je dat groenten ook heel lekker smaken in een smoothie bowl?

Spinazie, courgette, pompoen, komkommer of venkel met yoghurt in een blender smaakt verrassend lekker en heeft als voordeel dat je aardig wat vezels, antioxidanten, mineralen en vitaminen binnen krijgt zonder dat je het doorhebt!

Tip 3: Voeg notenpasta toe aan je yoghurt

Een paar flinke lepels notenpasta zorgt ervoor dat je yoghurt lekker romig wordt en doordat het veel vezels bevat blijf je langer verzadigd. Ondanks dat notenpasta gemaakt van cashew, amandelen, walnoten, hazelnoten of van pinda’s veel calorieën bevatten, zitten ze vol goede onverzadigde vetten, mineralen en vitaminen die een positieve effect hebben op je lichaam.

Tip 4: Voeg fruit toe

Blauwe bessen, aardbeien, banaan, mango, appel, ananas, sinaasappel, druiven, bramen, frambozen, meloen, peer, mandarijn, meloen of ga je juist voor een lekkere frisse kiwi? De variaties en combinaties zijn eindeloos. En wist je dat bevroren fruit ook heel lekker smaakt in je yoghurt?

Druk maken over de voedingswaarde van bevroren fruit in vergelijking met vers fruit hoeft niet want wat blijkt: In bevroren fruit zitten net zo veel vitamines als in vers fruit!

Tip 5: Top het met topppings!

Zodra je bakje lekker vol zit met yoghurt, Greenpowders proteïne poeder, notenpasta en bevroren fruit is het nu tijd om het te versieren met allerlei lekkere en voedzame toppings! Geroosterde noten, kokos flakes, cacao nibs of lekker stukjes donkere chocola.

Gedroogd fruit zoals dadels, rozijnen, goji bessen of gedroogde pruimen.

Allerlei verschillende soorten zaad zoals hennepzaad, pompoenpitten, lijnzaad, chia zaad of lekkere knapperige zonnebloempitten.

Een paar lepels granola, een snufje kaneel, of cacao als klap op de vuurpijl en voila een heerlijk bakje voedzame yoghurt!

Delen:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Blijf op de hoogte

Mis nooit exclusieve kortingsacties, heerlijke recepten en meer zodra je je aanmeld voor de Greenpowders update. Ontvang nu tijdelijk 10% korting op je eerste bestelling.

We zullen je gegevens nooit delen en je kunt je altijd weer afmelden.

Gerelateerde posts

Smoothies

Popeye’s Coffee

Wist je dat Popeye ook een enorme fan is van onze koffie smaak? Hij drinkt zijn koffie dan ook het liefst met een portie Coffee

Lees meer »
Smoothies

Hulk Smash Smoothie

The Hulk’s favoriete smoothie zit boordevol gezonde ingrediënten. Uitermate geschikt voor wanneer je de wereld moet redden en toch nog even snel je vitamientjes en

Lees meer »
Recepten

Vegan Linzen Dahl

Deze overheerijke linzen stoofpot is ook lekker met kikkererwten inplaats van linzen. Het wordt meestal met naanbrood gegeten maar is met rijst ook super! Ingrediënten

Lees meer »
Inspiratie

Greenpowders trots sponsor u-track atleten

Een groep van 12 atleten in Utrecht wordt klaargestoomd en voorbereid op een professionele carrière in de atletiek. Samen met partners helpen we ze met voedingsadviezen en producten om hun doelstellingen op een gezonde en verantwoorde manier waar te maken.

Lees meer »

Bedankt!

Hierbij jouw kortingscode voor 10% korting:

YES-VE-GAN-10

We sturen je ook nog een bevestiging met daarin de kortingscode en een gratis smoothie ebook.

Meld je aan voor korting

Ontvang 10% korting en smoothie ebook

Je ontvangt direct je kortingscode en we delen graag onze liefde voor heerlijke smoothies met je.

Winkelmand
Je winkelmand is leeg.

Het lijkt erop dat je nog geen keuze hebt gemaakt