fbpx

Gemiddeld  bij 212 beoordelingen

Waarom zijn eiwitten belangrijk en hoeveel eiwitten moet ik nemen?

Het is belangrijk dat wanneer je plantaardig eet en aan sport doet je voldoende eiwitten binnen krijgt en niet alleen na je training maar ook gedurende de rest van de dag. De hoeveelheid eiwitten die je dagelijks zou moeten binnenkrijgen is voor iedereen verschillend maar een goede richtlijn zou zijn : 1,8 – 2,0 gram per kilo lichaamsgewicht.

Stel dat je 75 kg weegt dan heb je ongeveer tussen de 135 – 150 gram eiwitten nodig per dag.

Andere factoren zoals je activiteitenniveau, spiermassa of leeftijd spelen hierbij ook een rol. De één heeft namelijk fysiek werk en de andere werkt op kantoor en hoe groter je spiermassa hoe meer eiwitten je nodig hebt voor herstel. Oudere mensen hebben weer meer eiwitten nodig om spierafbraak te remmen.

Eiwitten bevatten belangrijke aminozuren die de basis bouwstenen vormen en essentieel zijn voor allerlei belangrijke processen die te maken hebben met energie, herstel, spier en krachttoename. Je lichaam produceert zelf niet-essentiële aminozuren, maar moet acht of negen essentiële aminozuren aangeleverd krijgen uit voeding. Waar eiwitten uit dierlijke producten vaak over de essentiële aminozuren beschikken, heeft een willekeurige plantaardige eiwitbron dat vaak niet. Als je plantaardig eet is het dus van belang dat je varieert en verschillende plantaardige eiwitbronnen combineert zodat je wel alle essentiële aminozuren binnen krijgt.

De Greenpowders eiwitshake bevat ingrediënten die elkaar perfect aanvullen en zodoende een volledig aminozuurprofiel geven:

  • Bruine rijst proteïne heeft een hoog gehalte aan cysteïne en methionine (belangrijk voor eiwitsynthese)
  • Erwten  proteïne bevat weer hoger gehalte aan lysine (het stimuleren van de groei van sterk bindweefsel)
  • Pompoen proteïne heeft een hoog vezelgehalte en is rijk aan antioxidanten, magnesium, ijzer, zink, koper en mangaan.
  • Door ook Vitamine B12 aan onze blend toe voegen maakt dit het ideale proteïne poeder voor veganisten en vegetariërs.


Delen:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

Blijf op de hoogte

Mis nooit exclusieve kortingsacties, heerlijke recepten en meer zodra je je aanmeld voor de Greenpowders update. Ontvang nu tijdelijk 10% korting op je eerste bestelling.

We zullen je gegevens nooit delen en je kunt je altijd weer afmelden.

Gerelateerde posts

Recepten

Vegan Linzen Dahl

Deze overheerijke linzen stoofpot is ook lekker met kikkererwten inplaats van linzen. Het wordt meestal met naanbrood gegeten maar is met rijst ook super! Ingrediënten

Lees meer »
Inspiratie

Greenpowders trots sponsor u-track atleten

Een groep van 12 atleten in Utrecht wordt klaargestoomd en voorbereid op een professionele carrière in de atletiek. Samen met partners helpen we ze met voedingsadviezen en producten om hun doelstellingen op een gezonde en verantwoorde manier waar te maken.

Lees meer »
Plantaardige voeding

Superfood of superhype

Superfoods, wat houdt dat nou precies in? Hoewel er geen exacte definitie is worden Superfoods meestal gezien als voedingsmiddelen die rijk zijn aan voedingsstoffen en

Lees meer »
Smoothies

Dadel kaneel smoothie

https://youtu.be/J0Yw1S_wWXoWie verras jij vandaag met deze heerlijke zoete dadel kaneel smoothie? Ingrediënten 300ml sojadrink 3 à 4 dadels zonder pit 1 eetlepel kaneel 1 eetlepel

Lees meer »

Bedankt!

Hierbij jouw kortingscode voor 10% korting:

YES-VE-GAN-10

We sturen je ook nog een bevestiging met daarin de kortingscode en een gratis smoothie ebook.

Meld je aan voor korting

Ontvang 10% korting en smoothie ebook

Je ontvangt direct je kortingscode en we delen graag onze liefde voor heerlijke smoothies met je.

Winkelmand
Je winkelmand is leeg.

Het lijkt erop dat je nog geen keuze hebt gemaakt